Ta kundeservicen til nye høyder med chat
En stor utfordring i dag er at kunder ønsker umiddelbar respons. Får de ikke det er det enklere å hoppe over til konkurrenten. Derfor tar flere og flere bedrifter i bruk kommunikasjonsformen live-chat. En chat-funksjon gir kundene mulighet til å holde direkte kontakt med deg gjennom et chat-vindu i netttbutikken. Det kan også bli brukt til å sende ut automatiske meldinger til besøkende, som f.eks: "Hei! Hva kan jeg hjelpe deg med?"
Fordelene er mange:
1. Økt salg
Mange kunder trenger en form for support før kjøp. Det er ikke alle spørsmål om produkter/tjenester de kan vente på, og går derfor videre. Med live-chat øker sjansen for at kunden kjøper produktet når du gir de tilgang til umiddelbar hjelp. Ved å besvare alt kunden lurer på kan du i tillegg unngå returer.
2. Spar tid
Vi vet alle hvordan det er å hjelpe en kunde via telefon når kunden ikke finner passord, annen innloggingsinformasjon, eller at de ikke forstår instruksene du gir. Dette tar mye tid. Med live-chat kan du sende steg-for-steg instruksjoner med skjermbilder, som gjør prosessen enklere for kunden. I tillegg sparer det deg for tid, fordi du kan håndtere flere kunder samtidig.
3. Lange kundeforhold
Fornøyde kunder har mindre sannsynlighet for å bytte til en konkurrent. Gjør kunder fornøyd gjennom chat og oppnå lange kundeforhold. Studier viser at kunder som har benyttet live-chat ofte kommer tilbake for å handle. I en chat får kunder følelsen av å bli lyttet til, og det er enklere å skape bånd på denne måten.
4. Reduserte supportkostnader
Vi leter alltid etter metoder som kan være kostnadseffektive. Sammenlignet med telefon og mail er live-chat rimelig. Med live-chat har du mulighet til å svare på flere spørsmål på en gang, og sparer automatisk penger på denne måten. I tillegg gir chat ansatte mulighet til å multitaske, og switche mellom flere samtaler.
5. Gjør besøkende om til kunder
Ikke alle som besøker nettbutikken din kommer til å kjøpe noe. Ta kontakt med de mens de er på besøk! Med live-chat kan du ta kontakt og spørre om du kan hjelpe de. Du kan også bruke chatten til å kontakte de etter de har dratt; spør om kontaktinformasjon før samtalen starter.
6. Forstå kundens behov
Med en chat kan du oppdage kunders behov. Faktisk er det nesten som en liten live-undersøkelse. Ofte spør kunder om ting de ikke finner informasjon om – på den måten kan du fylle inn mangler i ettertid. Du kan lære mye om hva som fungerer og ikke fungerer på din nettbutikk.
Kom i gang med chat nå
Vi har flere gode samarbeidspartnere og chatter å velge mellom til din nettside/nettbutikk. Vi kan gi deg et uforpliktende tilbud.
ITX Kontaktsenter
En av våre samarbeidspartnere kan tilby en mer helhetlig form med kundekontakt, som også inkluderer chat: ITX Kontaktsenter. Her får du èn svarknapp for telefon, chat, sosiale medier, SMS og epost. Alt for å forenkle din jobb. Dette kan vi integrere med din nettbutikk.
Mangler du nettbutikk?
Kréatif har siden 2014 utviklet kreative nettløsninger. La oss finne din løsning til ditt behov.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.